Welkom op het weblog van John, Chantal en de kids in Noorwegen

vrijdag 20 maart 2009

Ik ben 7 jaar geworden!

Feest! Sanne is 7 jaar geworden! Klik hier voor alle foto's


Donderdag 19 maart.....
“lang zal ze leven, lang zal ze leven…..”
Donderdag rond half 7, droomde ik dat pappa, mamma en Luke aan mijn bed stonden te zingen….maar toen ik mijn ogen open deed, was het echt! Daar stonden ze, mij wakker te zingen. Ik natuurlijk gelijk mijn bed uit! Want ik was jarig! Ik was 7 jaar geworden!

Ik wist dat de kadootjes op de eettafel stonden uitgestald en rende er naartoe. “zie je niets?” vroeg pappa nog. “o ja” zei ik “natuurlijk wel!” De ballonnen en de slingers die pappa en mamma zo leuk hadden opgehangen! Wat pappa en mamma niet wisten is dat ik die stiekem ’s nachts al had gezien, toen ik naar de wc moest :-)
Uitpakken maar die kadootjes! Leuke kadootjes kreeg ik! Van Luke een leesboek en een pennenetui, van opa en oma een nieuwe drinkfles, een grote fles badschuim met prinsessen erop, iets van “pet shop”, wat mijn favoriete speelgoed is en een kleurboek. Van pappa en mamma kreeg ik een mp3 speler met leuke muziek erop. Ik heb hem gelijk meegenomen naar school en aan iedereen laten zien in de bus! Van andere opa en oma had ik al een horloge gekregen toen ze in Noorwegen op visite waren 2 weken geleden.

En toen naar school….daar zongen ze een liedje voor mij en kreeg ik een boekje met daar tekeningen van alle klasgenootjes. Trakteren doen ze niet op school in Noorwegen, dus ik hoefde geen extra spullen mee naar school mee te nemen. De tekeningen waren erg leuk! Sommige kinderen hadden mij getekend met een Nederlandse vlag erbij! Ik zelf had een tekening gemaakt met een Nederlandse en Noorse vlag erop!

Toen de school uit was, moest ik goed opletten. Want er moesten 5 kinderen met mij mee de bus in en uit. Ze gingen naar mijn feestje! 4 meisjes en 1 jongen. Daarnaast kwamen ook Anouk, Amber, Linnea, Borras en natuurlijk Luke op mijn feestje. 11 in totaal dus! Mamma en pappa hebben uiteindelijk toch maar besloten om een echt Noors feestje te geven! Gewoon thuis dus. De tafel leuk gedekt; veel lekkers; pannenkoeken eten tussendoor; en overal speelgoed neerzetten. Pappa en mamma hadden ook nog van de speelkamer in ons buitenhok een disco gemaakt! Lampjes opgehangen, discobollen en muziek! We vermaakten ons dus wel die 2,5 uur! En weer leuke kadootjes gehad natuurlijk!

Aan het eind hebben we iets echt Noors gedaan….een grote zak opgehangen in de kamer met allemaal zakjes snoep erin! Om de beurt mogen de kinderen dan met een stok slaan op de zak……net zolang totdat de zak kapot is en alle snoepjes eruit vallen. Mamma had de zak iets te stevig gemaakt, dus moesten de pappa’s en mamma’s even helpen. Het was een leuk feestje! De pappa’s of mamma’s van de klasgenootjes hebben de kinderen weer opgehaald. Ze herkenden ons huis aan de enorme ballonnen die we aan de brievenbus hadden gehangen.
Toen ik op bed lag, moesten pappa en mamma nog wel even opruimen….. overdreven hoor! Wat maakt dat nou uit…..beetje speelgoed door het hele huis heen en wat pannenkoek-resten in de gordijnen.

1 ding wat minder Noors aan mijn feestje…. Hier in de buurt is het gebruikelijk dat je als meisje alle meisjes van de klas uitnodigt en als jongen alle jongens. Maar ik wilde ook graag 2 jongens uitnodigen en ga helemaal niet met alle meisjes om. Dus mocht ik gewoon een paar kinderen uitkiezen die ik het leukst vind! En die heb ik uitgenodigd.

Het was een hele leuke dag! Ben benieuwd wat ik op mijn zevende allemaal ga meemaken hier in Noorwegen!