Welkom op het weblog van John, Chantal en de kids in Noorwegen

dinsdag 2 april 2013

Londen 2013

En toen was het zover: na 2 dagen werken op maandag en dinsdag voor de pasen, toen Luke en Sanne bij Dennis waren overdag, gingen we op woensdag naar Londen met de kids.<

Op woensdag vertrokken we met de auto naar Sandefjord Torp. Na 1 uur en 3 kwartier vliegen kwamen we aan op Londen Stansted vliegveld. Daar vandaan namen we de bus direct naar Liverpool street in Londen stad (een uur rijden) en vervolgens nog een half uur in de Metro. De kinderen waren verrast door het grote aantal mensen overal. Enorm druk was het overal, maar wel een goeie en gezellige sfeer hing er rond pasen.

KLIK HIER VOOR ALLE FOTO'S VAN LONDEN

Ons hotel lag 20 tot 30 min van het centrum vandaan (met de metro) om de simpele reden, dat een hotel midden in het centrum niet te betalen is. Maar het hotel was super, modern, groot en lag vlakbij een metrostation. Lekker ontbijt (engels, continentaal en pancakes) en goeie kamers met 2 2-persoonsbedden op 1 kamer. Veel deden we er niet: we waren nooit voor 20.00 uur terug en nooit na half 10 s ochtends weg.

Buiten de vertrek en aankomstdag om, waren we drie volle dagen in londen. Wat we toen zoal gezien hebben: heel veel winkels, de grootste speelgoedwinkel in europa (Hamleys), de Big Ben, Westminster Abbey, Covent Garden, Tower Bridge, wisseling van de wacht, Camden marked, Piccadilly cirkus, Oxford street enz. Enz.

Wat we gedaan hebben: een enorme markt bezocht, Camden market. Geweldig was die! Heel groot, multicultureel, betaalbaar en leuk! Echt een aanrader. Ligt net buiten het bekende centrum, maar niet ver met de metro. Verder hebben we 2 museums bezocht: National History museum met zijn dinosaurusskeletten, opgezette dieren, en alles wat met het leven op aarde te maken heeft. Het andere museum was Science museum, wat alles met de wetenschap te maken heeft en de geschiedenis en ontwikkeling daarvan: autos, vliegtuigen, ruimtevaart, kracht, water, licht, energie enz. Meest leuke voor de kids was een hele grote ruimte waar ze zelf van alles konden proberen en ondernemen.

Aan de overkant van de Big Ben, aan de andere kant van de Thames ligt tegenwoordig sinds een jaar of 10 nu, een heel entertaingedeeltje met het enorme reuzenrad The London Eye, de nieuwe London Dungeon, musea en een zeeaquarium. Uiteraard moet overal vet voor betaald worden dus mochten de kinderen kiezen: London eye of London Dungeons. Dit laatste is overigens best eng en creepy voor kleinere kinderen. Leeftijdsgrens is 8 jaar. Maar het is ook grappig gemaakt. De kids vonden dat erg spannend en kozen daarvoor. We hadden thuis al een en ander laten zien op Youtube zodat ze niet opeens voor een enge verassing zouden komen te staan. Na  kaartjes in de voorverkoop gekocht te hebben en een uur in de rij gestaan te hebben waren we binnen. Het was super leuk en spannend! voor ons maar helemaal voor de kids!

Verder heeft Luke zijn haar laten knippen en John zijn baard laten trimmen :-), We zijn weer een enorme ervaring rijker en zeker Sanne en Luke, die niet vaak in zo'n grote stad zijn geweest.